Jacek kupil dwie czekolady i 20 dekagramow cukierkow.(Na polkach byly ceny: czekolada 2,20 zl/szt cukierki 12zl/kg batonik 1,60zl/szt) Za reszte ktora otrzymal z 10zl moze kupic:
A)czekolade i batona
B)30 dekagramowcukierkow
C)czekolade i 10 dekagramow cukierkow
D)czekolade i 10 dekagramow cukierkow

3

Odpowiedzi

2010-01-15T18:28:41+01:00
Chyba coś źle przepisałaś odp. C i D są u cb takie same. Odp brzmi 1 czekoladę i 10 dag. cukierków
2010-01-15T18:37:03+01:00
Dwie czekolady = 2,20 * 2 = 4,40
20dag = 0,2kg 0,2 * 12 = 2,40

10 - (4,40 + 2,40) = 10 - 6,80 = 3,20

-----------------
A)czekolade i batona = 2,20 + 1,60 = 3,80
B)30 dekagramowcukierkow = 0,3 * 12 = 3,60
C)czekolade i 10 dekagramow cukierkow= 2,20 + 1,20 = 3,40
D)czekolade i 10 dekagramow cukierkow = 2,20 + 1,20 = 3,40

zadna odpowiedz nie jest poprawna, chyba przez bledne przepisanie;]
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T18:39:13+01:00
20 dag = 0,2 kg

12 zł----> 1 kg
x zł------> 0,2 kg

x= 12 × 0,2 ÷ 100 = 2,4 zł

2,20 zł × 2 + 2,4 zł = 6,8 zł

10zł- 6,8 zł= 3,2 zł

A. czekolade i batona = 2,20 zł+ 1,60 zł = 3,8 zł NIE MOŻNA
B. 30 dag cukierków = 3,6 zł = NIE MOŻNA
C. czekolade i 10 dekagramow cukierkow = 2,20 zł + 1,2 zł = 3,4 zł NIE MOŻNA
D. czekolade i 10 dekagramow cukierkow = 2,20 zł + 1,2 zł = 3,4 zł NIE MOŻNA

Żadna odpowiedź nie pasuje, ale przykłady C i D są takie same! Może to błąd przy przepisywaniu ??