Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T18:43:00+01:00
A - krawedz sześcianU . ^^
V szczescianu = a³
Nowe Vszczescianu = 3a³
Czyli Powiekszy sie (najpierw potegowanie,pozniej mnozenie)

Pole szczescianu = 6a²
Nowe Pole = 6 ∧ 3a² = 18a²
I znowu a do drugiej i razy 18 : P
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T18:43:31+01:00
Przyjmijmy, że długość krawędzi to a
objętość V= a³
pole P= 6a²
teraz zwiększamy 3 razy
V=3a³
P=3×6a²=18a²

czyli objętość i pole zwiększyły się 3 razy