ZADANIE.1
Kilogram mandarynek kosztuje 6 /10zł(sześć i cztery dziesiąte złotych).Ile trzeba zapłacić za 2 1/2 kg (dwa i jedną drugą kilograma)mandarynek?
ZADANIE.2
Niedźwiedź polarny może ważyć nawet 700 kg.waga niedźwiedzia brunatnego to 9/14 (dziewięć czternastych) wagi niedźwiedzia zamieszkującego najbardziej wysunięte na północ obszary kuli ziemskiej. Ile może ważyć niedźwieć brunatny?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T19:04:13+01:00
1. 6.4zł*2.5=16zł
2.9/14*700=900/2=450kg
2010-01-15T19:08:09+01:00
1.
1kg --> 6,4 zł
2,5 kg---> x zł

x= 2,5 × 6,4 = 16 zł

2.
700 kg × 9/14 = 6300 ÷ 14 = 450 kg
2010-01-15T20:08:14+01:00
1. 6.4zł×2.5=16zł
2.9÷14×700=900/2=450kg

Pozdro ; ]]