Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T19:17:19+01:00
X - cena butli malych
y - cena butli dużych

2x + 2y = 110 / Razy ( -1)
2x + 4y = 130

-2x - 2y = -110
2x + 4y = 130

2y = 20 / :2
y = 10

2x + 2y = 110
y = 10

2x + 20 = 110
y = 10

2x = 90 /:2
y = 10

x = 45
y = 10

Pozdrawiam :)
10 5 10
2010-01-15T19:18:55+01:00
Niech x oznacza cenę małej butli z gazem, a y - cenę dużej butli.
Otrzymujemy układ równań:
2x+2y=110
2x+4y=130

x+y=55
x+2y=65

od drugiego równania odejmujemy pierwsze, dostajemy y=10, a stąd x+10=55 czyli x=45.

ODP: Mała butla z gazem kosztuje 45zł, a duża 10zł.

(trochę dziwne, że mała butla jest droższa od dużej, ale wynik jest prawidłowy...)
2010-01-15T19:20:17+01:00
X-cena dużej butli
y-cena małej butli

2x+2y=110zł/:2
x+y=55→x=55-y


4x+2y=130
4(55-y)+2y=130
220-4y+2y=130
-2y=130-220
-2y=-90
y=45zł

x=55-y=55-45=10zł

odp. mała butla kosztowała 45zł a duża 10 zł
2 4 2