Odpowiedzi

2010-01-15T19:38:21+01:00
-Gady mają skórę pokrytą suchym zrogowaciałym naskórkiem, w odróżnieniu do płazów, które mają skórę pokrytą śluzem
-Płazy są zwierzętami wodno- lądowymi( dorosłe osobniki żyją na lądzie, ale kijanki- dzieci żab żyją w wodzie..Także w wodzie płazy składają jajeczka zwane skrzekiem), a gady są zwierzętami lądowymi(żyją i składają jajeczka na lądzie).
-Młode osobniki u płazów są niepodobne do rodziców, a u gadów rodzą się jakby były mniejszymi kopiami rodziców =)
-Płazy żyją na lądzie a rozmnażają się w wodzie. Gady rozmnażają się na lądzie. U płazów występuje zapłodnienie zewnętrzne a u gadów wewnętrzne.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T19:52:48+01:00
Różnice:
-błony płodowe u gadów są u płazów nie
-1 kłykieć potyliczny u gadów, u płazów 2
- gady mają ciało pokryte zrogowaciałym naskórkiem a płazy skórą ze śluzem
-częśćiowa przegroda miedzy komorami w sercu gada i płazów brak
-12 par nerwów czaszkowych u gadów 10 u płazów
-u gadów dźwigacz i obrotnik, u płazów tylko dźwigacz
-gady mają gąbczaste płuca, płazy workowate
-klatka piersiowa u gadów, u płazów brak
-u gadów zapłodnienie wewnętrzne, u płazów zewnętrzne(większości)
Wspólne cechy:
-zmiennocieplnosc
-2 obiegi krwi
-liniowe ułożenie mózgowia
-drapieżniki
-płuca
więcej?:)