Odpowiedzi

2010-01-15T20:06:48+01:00
W wyniku braku surfaktantu ich pęcherzyki płucne ulegają jakby "zlepianiu",co oczywiście utrudnia oddychanie.Objawy podobne do astmy (?)
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:58:13+01:00
•zaburzenia pierwszego samodzielnego oddechu
• problemy z kontynuacją czynności oddechowych:
-przyspieszenie lub spowolnienie rytmu oddychania
•wysiłek oddechowy – wciąganie międzyżebrzy i dołków nadobojczykowych, przepony, ruchy skrzydełek nosa
•duszność
•sinica obwodowa
•tachykardia(przyspieszenie akcji serca)

MAM NADZIEJE,ŻE SIĘ PRZYDA ;-)
5 4 5