Pokój na poddasz ma podłoge w kształcie kwadratu o boku 4 m i skośny sufit.W najniższym punkcie sufit znajduje się na wysokośći 1,5 m,a w najwyższym punkcie na wysokości 3m.Ile metrów sześciennych powietrza jest w tym pokoju???Odpowiedz znam i policzyłem ale jej coś nei odpowiada wynik to 36 m ³ proszę o oblicznie!!i wyjaśnienie

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:15:26+01:00
4m * 4m * 1,5m + 4m * (3m - 1,5m) : 2 * 4m = 24m(sz) + 12m(sz) = 36m(sz)

(sz) - sześciennych
2010-01-16T14:26:51+01:00
4m * 4m * 1,5m + 4m * (3m - 1,5m) : 2 * 4m = 24m³ + 12m³ = 36m³



1 4 1
2010-01-16T14:28:31+01:00
Pokój dzielimy na dwie figury
pierwsza, prostopadłościan : 4m*4m*1,5m=24m3

później ostrosłup o podstawie trójkąta
Pp=1/2*4m*1,5m =3m2
V=3m2 * 4m= 12m3

więc V całkowita wynosi jak nic 36m3
1 5 1