1.Oblicz stężenie procentowe roztworu otrzymanego po rozpuszczeniu:
a) 20g substancji w 100g wody
b) 25g substancji w 200g wody
c) 10g substancji w 150g wody

2.Oblicz, ile gramów substancji znajduje się w:
a) 200g roztworu o stężeniu 12%
b) 100g roztworu o stężeniu 5%


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:41:55+01:00
1.Oblicz stężenie procentowe roztworu otrzymanego po rozpuszczeniu:
a) 20g substancji w 100g wody

C%=20g*100%/120g=16,67%

b) 25g substancji w 200g wody

C%=25g*100%/225g=11,11%

c) 10g substancji w 150g wody

C%=10g*100%/160g=6,25%

2.Oblicz, ile gramów substancji znajduje się w:
a) 200g roztworu o stężeniu 12%

ms=C%*mr/100%=12%*200g/100%=24g

b) 100g roztworu o stężeniu 5%

ms=C%*mr/100%=5%*100g/100%=5g
3 3 3
2010-01-15T20:46:58+01:00
1a
Cp to stężenie procentowe
ms to masa sustancji rozpuszczonej w tym przypadku 20g
mr to masa całego roztworu
podstawiając do wzoru w załączniku wychodzi :
(20 : 100) * 100%= (tutaj nie da rady zrobić z kreską ułamkową więc tłumacze) 20%
1b(25: 200) * 100% = 12.5 %
1c (10 : 150) * 100 % = w zaokrągleniu 6.6 %


2a
200g - 100%
x - 12 %
x= (200 *12) : 100
x = 24
w tym roztworz znajduje się 24 g substancji

2b
100g - 100%
5g - x
x = (5*100) :100
x= 5
w tym roztworze znajduje się 5 g substancji

2 2 2