Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:41:15+01:00
Trapez ma dolną podstawę o długości 12 cm, a ten trójkąt jest prostokątny i równoramienny
12-8=4, czyli wysokość tego trapezu wynosi również 4
wzór:
P trapezu=[(a+b)*h]/2
czyli
12+8=20
20*4=80
80:2=40

Odp. Pole trapezu wynosi 40cm2
2010-01-15T20:45:30+01:00
P= (a+b)*h/2

P= (8+12)*4/2

P= 80/2 =40cm

Odp. Pole trapezu wynosi 40 cm²

Pozdro;)