Funkcja liniowa


Samochód zużywa średnio 6 litrów benzyny na 100 km. W jego baku znajdują się 24 litry paliwa. Napisz wzór funkcji opisującej liczbę litrów benzyny, jaka pozostała w baku w zależności od liczby przejechanych kilometrów. Wprowadź oznaczenia: x - liczba przejechanych kilometrów, y - liczba litrów paliwa. Na ile kilometrów jazdy wystarczy paliwo znajdujące się w baku?

naj i gwiazdki

2

Odpowiedzi

2010-01-15T20:40:01+01:00
24:6=4
6l=100km
4 (razy) 100km = 400km

odp: Samochód zużywa 24l na 400km

y =24l
x=400km
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:49:38+01:00
Równanie 1)
y=6[(100/6)24-x]/100
równanie 2)
x=y(100/6)
4 3 4