Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:42:41+01:00
Rzymianie podbijali różne ziemie. Nawet do Azji Mniejszej, Mezopotamia....Wraz z tym przybywało bardzo dużo niewolników...było ich więcej niż samych rzymian...Buntowali się...np. powstanie Spartakusa....Imperium podzielono na prowincje...Stworzono triumwirat...państwo podzielono na 3 władców...Zaczęli ze sobą rywalizować...i zaczęły się wojny domowe...zwyciężył w niejednej walce Cezar... i dlatego przejął władzę...
2 5 2
2010-01-15T20:43:40+01:00
W wyniku ciągłuch wojen chłopi ubożeli, a patrycjusze wręcz na odwrót. Część niewolników z podbitych ziem szkoono na gladiatorów. Pod wodzą jednego z nich: Spartakusa wybuchło groźne powstanie niewolników, które zostało brutalnie stłumione przez legionistów. Z miesiąca na miesiąc wzrastała rola wodzów rzymskich, co przyczyniało się do upadku republiki i wielu wojen domowych w których ostatecznie zwyciężył Juliusz Cezar.
3 5 3