ZAD.1W ciągu jednej godziny Ala zebrała 8/9(osiem dziewiątych) kilograma czerwonych porzeczek.W ciągu ilu godzin Ala zbierze 4 kilogramy porzeczek?

ZAD.2
Słoń afrykański to największe zwierzę lądowe świata. osiąga nawet do 7 1/2 m(siedem i jednej drugiej metra) długości.Długość największej ryby świata,rekina wielorybiego,może dochodzić do 20 metrów.Ile razy rekin wielorybi jest dłuższy od słonia afrykańskiego?


za te dwa zadanka będę bardzo wdzięczna ;)

2

Odpowiedzi

2010-01-15T20:52:36+01:00
Zad1
4kg÷8/9=4,5goziny
Zbierze w ciągu 4 godzin i 30 minut

zad2
20÷7,5=2,(6)
Jest 2⅔ razy
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:57:53+01:00
Zad.1
Syt.1
Czas: 1h
Zebrana ilość porzeczek:8/9 kg

Syt.2
Czas:x
Zebrana ilość porzeczek: 4

1/8/9 (jeden przez osiem dziewiątych)= x/4
4=8/9x |:8/9
x=4*9/8
x=4,5
Odp.Ala zbierze 4 kilogramy porzeczek w ciągu 4,5 godziny.

Zad.2
20:7½=20:15/2=20*2/15=8/3=2⅔

Odp. Rekin wielorybi jest 2⅔ razy dłuższy od słonia afrykańskiego.
2 5 2