Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T20:55:10+01:00
A+b=10cm
h=0,3*(a+b)=3cm
P=(a+b)*h/2
P=15 cm
Jeśli pomoglem prosze o naj :D
Miłego wieczoru
2 5 2
2010-01-15T20:55:48+01:00
100% - 10
10% - 1
30% - 3
P= (a+b)×h:2
P= 10×3:2
P= 15

Pole tego trapezu wynosi 15cm²
2 5 2
2010-01-15T20:57:51+01:00
Oblicz pole trapezu w ktorym suma podstaw wynosi 10 cm a wysoość stanowi 30% tej sumy.

a- podstawa dłuższa
b- podstawa krótsza
a + b = 10
h = 0,3*(a + b) = 0,3*10 = 3 cm

P = ? - pole trapezu

P = (a + b) : 2*h
P = 10 : 2 *3
P = 5*3
P = 15 cm²

Pole trapezu wynosi 15 cm²
2 5 2