Odpowiedzi

2010-01-15T21:31:41+01:00
Do wykonanie doświadczenia potzrebne będą:
2 szklanki słomka woda wapienna gumowa gruszka
1.Napełnij dwie szklanki wodą wapienną i poczekaj ażopadnie osad.
2.Do pierwszej szklanki włóż końcówke gruszki tuż pod powieszchnie roztworu i delikatnie wpompuj powietrze. Zaobserwuj szybkość mętnienia płynu.
3.Do drugiej szklanki włóż słomkę tuż pod powieszchnie roztworu i delikatnie wpompuj powietrze z płuc. Zaaobserwuj szybkość mętnienia wody.
4.Okerśl w którym powietrzu znajdowało sie więcej dwutlenku węgla!


Nie można dotykać palcami wody wapiennej ani osadu!!!!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T21:35:04+01:00
Suchy wodorotlenek sodu kładziemy na szkiełku zegarkowym. Pozostawiamy na pół minuty. Obserwujmy że wodorotlenek sodu staje się śliski i błyszczący, a po chwili rozpływa się. Wniosek z tego taki, że suchy wodorotlenek sodu wchłonął parę wodną z powietrza, jest więc substancją higroskopijną. A z dwutlenku węgla to chyba jak wlewamy wodę wapienną do zlewki i wydychamy powietrze z płuc. Woda wapienna natychmiast mętnieje. nie z neta;)