2. koszt uPOMOCY!!!!

energia elektryczna - jak obnizyc koszty uzytkowania energii elektrycznej
1. narysowanie planu mieszkania i schemat instalacji elektrycznej
2. koszt użytkowania energii elektrycznej (w ciagu 1 miesiaca)
3. jakie odbiorniki pradu mozna wymienic na bardziej energooszczedne
4. koszt wymiany urzadzen i po jakim czasie sie zwróci

Ad.2(przed-0269300

po

0270120

Prosze o jak najszybszą odpowiedz)


2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T21:32:25+01:00
Jak obnizyc koszty uzytkowania energii elektrycznej:
*wyłączamy światło gdy wychodzimy z pokoju(przy zwykłych żarówkach) mając żarówki energooszczędne nie wyłączamy prądu na chwilę, ponieważ żarówki te zużywają więcej energii do rozgrzania się niż do świecenia przez pewien czas
*kiedy prasujemy, prasujmy najpierw rzeczy potrzebujące jak najwyższej temperatury do jak najniższej
* jeśli mamy kuchenkę elektryczną lub czajnik elektryczny: jeśli gotujemy wodę dla jednej osoby nie wlejmy jej tyle ile potrzebujemy, żeby nie gotować wody wcześniej już zagotowanej
*gdy wyjeżdżamy gdzieś lub wychodzimy na dłużej z domu wyłączajmy z prądu komputery,telewizory itp. światełka, kontrolki, itp.,które świecą cały czas pobierają prąd
* gdy naładujemy komórkę odłączmy ładowarkję z prądu, ponieważ cały czas zużywa energię elektryczną

Ad.1
to tzreba narysować ołówkiem więc ci nie pomogę:((

Ad.2

0270120-0269300=820kWh

załóżmy że za 1 kWh trzeba zapłacić 0,3zł

820kWh*0,3zł=246zł

Ad 3
żarówka energooszczędna
urządzenia elektryczne, które pobierają niedużo energii elektrycznej

Ad 4 przykładowe zadanie:
Rozstrzygnij, który z telewizorów kupiłbyś jeżeli:
a)pierwszy telewizor
*kosztuje 1400 zł
*zużywa 280 W energii elektrycznej
b) drugi telewizor
*kosztuje 1650 zł
*zużywa 200 W energii elektrycznej
Zakładamy, że telewizory są tej samej klasy i będąeksploatowane przez 10 lat.

Rozwiązanie:
0,47zł--->przykładowy koszt energii elektrycznej za 1 kWh
a)0,28kW*5h* 0,47zł=0,658zł
0,658zł * 3650=2401,7 zł
b)
0,2 kW*5h*0,47zł=0,94zł
0,94zł*3650=3431zł

3431zł-2401,7zł=1029,3zł
Odp.: Bardziej opłaca się kupić droższy telewizor.
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T22:09:25+01:00
Wyłączamy światło gdy wychodzimy z pokoju
kiedy prasujemy, prasujmy najpierw rzeczy potrzebujące jak najwyższej temperatury do jak najniższej
gdy naładujemy komórkę odłączmy ładowarkję z prądu, ponieważ cały czas zużywa energię elektryczną
gdy sciagamy cos z nata wyłaczamy monitor