Dwie maszynistki niały do przepisania pewien tekst. Pierwsza z nich pracowała 5 godzin 34 minuty i x sekund, po czym zastąpiła ja druga i dokączyła pracę w y godzin 48 minut i 23 sekund. cały tekst został przepisany w 9 godzin z minut i 21 sekund. Jakimi liczbami są x,y i z??

2

Odpowiedzi

2010-01-15T21:27:44+01:00
5h 34 min x s
+ yh 48 min 23 s
= 9h z min 21s

x=58
y=3
z=23
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T00:30:40+01:00
Dwie maszynistki niały do przepisania pewien tekst. Pierwsza z nich pracowała 5 godzin 34 minuty i x sekund, po czym zastąpiła ja druga i dokączyła pracę w y godzin 48 minut i 23 sekund. cały tekst został przepisany w 9 godzin z minut i 21 sekund. Jakimi liczbami są x,y i z??

5 godzin 34 minuty i x sekund + y godzin 48 minut i 23 sekund =9 godzin z minut i 21 sekund

x+23=81 →x=58 sekund
34 + 48 =z -1 ( pożyczyłam minutę do sekund)
82min=1h 22 min =z -1 →→z=23 mniuty

5+1+y=9 (1h z minut)→→y=3 godziny

x=58
y=3
z=23
7 3 7