Prostokątna kra o długości 52m szerokości 40 m pływa po morzu. Wysokość części kry wystającej na powierzchnię wody równa sie 1m.Wyznacz objętość całej kry.Gęstość lodu 900 kg/m [sześcienny] a wody morskiej 1030 kg/m [sześciennych].

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-15T21:31:38+01:00
Myślę, że trzeba to zrobić tak :) obliczyć objętość, czyli V:

V= 52 m * 40 m * 1m : 130/1030 = 2120m³ * 7,92 ≈ 16797 m³

Odp: Objętość całej kry wyności ok 16797 m ³.

Pozdrawiam !
1 1 1
2010-01-15T21:53:13+01:00
F₁=F₂
F₁-siła wyporu
F₂-siła ciężkości
F₁=ρ₁V₁g
V₁- część zanurzona
F₂=ρ₂(V₁+V₂)g
V₂- część wystająca
ρ₁V₁g= ρ₂(V₁+V₂)g
ρ₁V₁=ρ₂(V₁+V₂)
ρ₁V₁=ρ₂V₁+ρ₂V₂
ρ₁V₁-ρ₂V₁=ρ₂V₂
V₁(ρ₁-ρ₂)=ρ₂V₂
V₁=ρ₂V₂/(ρ₁-ρ₂)
V₁=900 kg/m³×2080m³:130kg/m³
V₁=14400m³
V=14400m³+2080m³=16480m³
4 4 4