ZAD.1Liczbę 17 2/5 (siedemnaście i dwie piąte) pomnóż przez jej odwrotność.

ZAD.2
Jeden metr tasiemki kosztuje 2 2/5 (dwa i dwie piąte)zł. Ile metrów tasiemki można kupić za 16 /5 (szesnaście i cztery piąte) złotych?

z góry dzięki :)
najlepszą dam za obliczenia (dokładne)

2

Odpowiedzi

2010-01-15T21:42:51+01:00
Zad 1
odp. zawsze będzie 1
ale można to obliczyć :
17 i 2/5 na ułamek niewłaściwy to 87/5 mnożone przez odwrotność czyli przez 5/87 . obliczając to wychodzi 1

zad 2
2 2/5 (12/5)------1metr
16 4/5 (84/5)----- x


x=84/5 :12/5= 84/5* 5/12= 7
odp 7metrów
;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T02:09:46+01:00
1) 17⅖=[(17*5)+2] / 5= 87/5
liczba odwrotna do niej to 5/87

87/5 * 5/87 =1 (wszystko sie skraca)

2) 1 metr - 2 ⅖
mamy 16 ⅘ zl
wiec wystarczy posiedzic to co mamy przez cene 1 metra tasiemki

16⅘ / 2 ⅖= (84/5) / (12/5)= (84/5)*(5/12)= 7
mozna kupic 7 metrow tasiemki