Odpowiedzi

2010-01-15T21:43:26+01:00
2. a.) d=a√2=4√2
b.) 5²+10²=x²
25+100=x²
x=11,18
c.)5²+3²=x²
25+9=x²
x=6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T21:51:38+01:00
Zad. 1
rozwiązać je można dwoma sposobami:
I.poprzez pitagorasa:

a²+b²=d²
4²+4²=d²
16 + 16 = d²
32 = d² /√
d = √32
d = 4√2

II. lub po prostu podstawiając pod wzór na przekątną kwadratu:
d=a√2
d=4√2

Zad. b
a² + b² = d²
5² + 10² = d²
25 + 100 = d²
125 = d² /√
d = √125
d = 5√5

Zad. c
a² + b² = d² (d jako bok... czyli a)
10² + 6² = a²
100 + 36 = a²
136 = a² /√
a = 2√34

Mam nadzieję że pomogłam,
Pozdrawiam ;)
1 5 1