Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T21:50:56+01:00
50N.

Fc = m*g
Fc - ciężar
m - masa
g - stała grawitacji 10N/kg

Fc = 5kg * 10N/kg = 50N
2010-01-15T21:53:03+01:00
Ciężar = masa * przyspieszenie grawitacyjne (F=m*g)

m = 5kg
g = 10 N/kg [Newtonów/kilogram]

F = 5kg * 10 N/kg
F = 50 N

Odp. Ciężar 5kg ziemniaków na Ziemi wynosi 50N

2010-01-15T21:54:25+01:00
M=5kg
Q=m*g
g≈10N/kg
Q≈5*10N
Q≈50N