Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzybalo 46 osób, czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chopców. Ile dziewcząt i ilu chlopców pisało ten test? Rozwiąż zadanie za pomocą układu równań, metodą przeciwnych współczynników lub metodą podstawiania.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T22:38:44+01:00
150 - liczba uczniw
x-liczba chlopcow
y-liczba dziewczyn
x+y=150
1/3y+2/7x=46/*-3


y+x=150
-y-6/7x=-138

1/7x=12/*7
x=84

y+84=150
x=84

y=66
x=84

Sprawdź to jeszcze bo mohłem coś pomylic
1 5 1
2010-01-15T22:42:45+01:00
X-dziewczęta
y-chłopcy
150-wszyscy uczniowie
46-osoby, które otrzymały ocenę bardzo dobrą
1/3x-liczba dziewcząt z oceną bardzo dobrą
2/7y-liczba chłopców z oceną bardzo dobrą

x+y=150
1/3x+2/7y=46/x21

x+y=150
21x1/3x+21x2/7=21x46


x+y=150/x(-6)
7x+6y=966

-6x-6y=-900
7x+6y=966
x=66

x+y=150
66+y=150
y=150-66
y=84
2010-01-15T22:57:37+01:00
Test kontrolny z matematyki pisało 150 uczniów. Oceny bardzo dobre otrzybalo 46 osób, czyli 1/3 dziewcząt i 2/7 chopców. Ile dziewcząt i ilu chlopców pisało ten test? Rozwiąż zadanie za pomocą układu równań, metodą przeciwnych współczynników lub metodą podstawiania.

d-liczba dziewczyn
c-liczba chłopców

150=c+d /*(-6)
1/3d+2/7c=46 /*21

-6c-6d=-900
6c+7d=966
----------
d=66
c=150-66=84