Odpowiedzi

2009-09-28T12:52:31+02:00
Andrzej zebrał 2,5l jagód. Wracając z lasu zjadł 1/4 zebranych jagód. Tuż przed progiem domu potknął się i z koszyka wysypała się 1/3 jagód które niósł. Ile jagód zostało?

1- 1/4= 3/4 zostało 3/4 zebranych jagód
0,75*2,5l =1,875 l
wysypał 1/3 jagód, czyli zostało 2/3
2/3 z 1,875 l =2/3 * 1875/1000 = 625/500 =1 125/500=1 1/4=1,25 l jagód.
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-09-28T14:40:57+02:00
2,5 :4 =0,625
2,500-0,625=1,875
1,875:3= 0,626
1,875-0,625=1,25
do domu przyniósł 1,25 l jagód
jak żle to poprawie XD
1 5 1