Stosunek ilości wody potrzebnej do produkcji 1 tony papieru z makulatury do ilości wody potrzebnej do produkcji 1 tony papieru pierwszej jakości wynosi 9 : 22. Łącznie do produkcji obu gatunków papieru (po 1 tonie każdego) zużyto 620m³ wody. Ile metrów sześciennych wody zużyto do produkcji każdego z podanych gatunków papieru?

2

Odpowiedzi

2010-01-15T23:49:04+01:00
X=liczba metrów sześciennych wody na makulaturę
y=liczba metrów sześciennych na zwykły papier

x+y=620
22x=9y

x=620-y

22(620-y)=9y
13640-22y=9y
31y=13640
y=440
podstawiamy do 1 rownania
x+440=620
x=180

Odp na produkcję makulatury zużyto 180m³ wody, a na papier 1 jakości 440 m³
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T23:53:22+01:00
Stosunek ilości wody potrzebnej do produkcji 1 tony papieru z makulatury do ilości wody potrzebnej do produkcji 1 tony papieru pierwszej jakości wynosi 9 : 22. Łącznie do produkcji obu gatunków papieru (po 1 tonie każdego) zużyto 620m³ wody. Ile metrów sześciennych wody zużyto do produkcji każdego z podanych gatunków papieru?
9:22
9x i 22x
9x+22x=620
31x=620 /:31
x=20 m³

9x=180 m³
22x=440 m³

3 3 3