Według pewnego przepisu z 5 kilogramów truskawek można otrzymać 2,5 kilograma dżemu. Masz 8 słoików dżemu po 250 gramów w każdym.Ile kilogramów truskawek zużyto, jeżeli dżem zrobiono zgodnie z tym przepisem ? Zapisz wszystkie obliczenia

ZALEŻY MI NA CZASIE !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-15T23:42:00+01:00
Na 1 kg dżemu zużywa się 2 kg truskawek, czyli dwa razy tyle.
1kg=1000g
dżemu zrobiono 8*250g=8*0,25kg=2kg
truskawek zużyto dwa razy więcej, czyli 2*2kg=4kg

Odp. truskawek zużyto 4 kilogramy
4 4 4
2010-01-15T23:43:39+01:00
5kg/2,5kg=2
8*250g=2000g=2kg
2kg*2=4kg

Odp: Na zrobienie dżemu zużyto 4kg truskawek.
2 1 2
2010-01-15T23:46:17+01:00
1kg= 1000g
8*250g= 2000g
2000g= 2kg (tyle mamy dżemu)

Jeżeli z 5kg truskawek można uzyskać 2,5kg dżemu, to z 2kg truskawek można uzyskać 1kg dżemu.

Czyli zużyto 4kg truskawek.
2 3 2