Cześc czy ktoś mi pomoże rozwiązać te zadania?
z góry dzięki:) dam najlepsza za poprawnie rozwiązanie.

(-3 i jedna druga) razy 5 -(-3)do potęgi trzeciej =


2 i jedna czwarta razy(-1 jedna dziewiąta)+4 do potęgi drugiej=


(-2 i druga trzecia) razy (-3 i trzecia czwarta)-(-(3)to potęgi 2 razy (jedna trzecia)-2 do potęgi trzeciej razy (-0,5=


(-3 i jedna trzecia) razy trzecia piąta -(-6 i jedna czwarta):2=





nie wiem czy dla mnie one tylko są takie trudne...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T00:24:30+01:00
(-3 1/2)*5 -(-3)do potęgi trzeciej =(-7/2)*5-(-27)=-35/2+27=-17 1/2+27=9 i1/2


1/4 *(-1 1/9)+4 do potęgi drugiej=9/4*(-10/9)+16=-5/2+16=-2 1/2+16=13 i1/2


(-2 1/3)*(-3 1/4)-(-(3)to potęgi 2*(1/3)-2 do potęgi trzeciej * (-0,5))=
=(-7/3)*(-13/4)-(-9*(1/3)-8*(-0,5))= 91/12-(-3-(-4))= 7 i 9/12-(-3+4)=
=7 i 3/4 -1= 6 i 3/4


(-3 1/3) *3/5 -(-6 1/4):2= (-10/3)*3/5- (-25/4):2=-2-(-25/8)=-2+25/8=-2+3i1/8=
=1 i 1/8

Trzeci przykład może być źle bo o ile mi się wydaje to tam nawias brakuje. jak coś to napisz ;]
2010-01-16T00:32:38+01:00
1. ( -3¹/₂) * 5-(-3)³= (- ⁷/₂) * 5*27= (- ⁷/₂) * 135= -472 ½
2. 2¼ * ( -1¹/₉) + 4²=⁹/₄ * (-¹⁰/₉) + 16= -⁵/₂ + 16= 14¹/₂
3. ( -2⅔) * ( -3¾) - (-3)² * (⅓)³ * (-0,5)=(-⁸/₃) * (-¹⁵/₄) + 9 * ¹/₂₇* (- ½) = 10+ ⅓ = 10⅓
4.( -3⅓) * ³/₅ - (-6¹/₄) :2=( -¹⁰/₃)* ³/₅ - (-²⁵/₄) : 2= 2 + ²⁵/₈= 2 ²⁵/₈