Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T08:24:54+01:00
Dane:
a=10m/s²
t=10 s

---------------
s=?
s=at²/2
s=10m/s²*(10 s)² /2
s=10m/s²*100 s /2
s=1000 /2
s=500 m

odp.Podczas pierwszych sekund lotu rakieta pokona drogę 500 m.
2010-01-16T08:25:21+01:00
Dane:
a = 10 m/s²
t = 10 s

Szukane:
s = ?

Wzór:
s = ½ × at²
s = ½ × 10 × 10²
s = ½ × 10 × 100
s = ½ × 1000
s = 500 m

[s] = [ m/s² × s² ] = [ m ]

Odp.: Rakieta pokona drogę 500 m.