Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T09:49:12+01:00
Wygrane:
Jena
Ulm
Austerlitz
Saragossa
Studzianki
Smoleńsk
Borodino
Przegrane:
Przyl. Trafalgar
Waterloo
Lipsk



















































2010-01-16T10:09:52+01:00
Każda bitwa Napoleońska była prawdopodobnie z udziałem Polaków, ponieważ Napoleon obiecał Polaką wyzwolenie Polski.
Kilka bitw :
14 VI 1800 Bitwa pod Marengo; ciężko osiągnięte zwycięstwo Francuzów
03 XII 1800 Bitwa pod Hohenlinden; ostateczne zwycięstwo Francuzów nad Austriakami
21 X 1805 Bitwa morska pod Trafalgarem; flota angielska pokonuje hiszpańsko-francuską
02 XII 1805 Bitwa pod Austerlitz; wielkie zwycięstwo Francuzów
26 XII 1805 Pokój z Austrią w Presburgu (Bratysławie); utrata Wenecji, Istrii, Dalmacji na rzecz Francji
14 X 1806 Dwie zwycięskie dla Francji bitwy: pod Auerstaedt i pod Jeną
27 X 1806 Wkroczenie Napoleona do Berlina
08 II 1807 Bitwa pod Iławą; wspaniała szarża kawalerii francuskiej przesądzająca o zwycięstwie