Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:32:23+01:00
RÓŻNICE:
- Trąby powietrzne w porównaniu z cyklonami tropikalnymi są zjawiskami krótkotrwałymi, o nie wielkich rozmiarach.
- Cyklon tworzy się wyłącznie nad obszarami oceanicznymi, gdy temperatura wody przekracza 26°C, a temperatura powietrza jest niższa, trąby tworzy się gdy dolna część do powierzchni ziemi górna zaś jest połączona z chmurą burzową.
- Trąba powietrzna przesuwa się znacznie szybciej niż cyklon tropikalny.
PODOBIEŃSTWA:
- Oba zjawiska powodują ogromne zniszczenia.
- Tworzą się przeważnie w umiarkowanych szerokościach geograficznych.
2 5 2
2010-01-16T12:07:17+01:00
Cyklony Tropikalne powstają nad Oceanem, trąby powietrzne formują się zaś nad lądem. Cyklony są znacznie bardziej niebezpieczniejsze niż trąby i sa o wiele większe.Cechą wspólną jest to że w obu tych zjawiskach wystepuje duża róznica cisnień i jest tam bardzo silny wiatr.
1 4 1