Odpowiedzi

2010-01-16T09:59:13+01:00
Przyją chrzest święty poniewaz nie chciałwojny w swoim państwie.
2 1 2
2010-01-16T10:00:41+01:00
Mieszko I zdecydował sie przyjąć chrzest św. ponieważ na Polskę, było coraz więcej najazdów wojsk chrzescijanskich, które chciały nawrócić nasz kraj. A polska jeszcze wtedy bardzo słaba a dokładniej (polanie) nie dawali sobie rady z tymi najazdami. Poza tym Mieszko I przyjmując chrzest zyskał przychylność papieża oraz księcia czech brata Dobrawy, która poślubił w dniu chrztu św.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:06:29+01:00
W 966 r. Mieszko I wraz ze swoim dworem przyjął chrzest. Wydarzenie to zostało poprzedzone w 965r zaślubinami MieszkaI z czeską księzniczką Dobrawą.
Przyczyny przyjęcia nowej religii przez Mieszka to: dążenie do umocnienia pozycji państwa polskiego na arenie międzynarodowej, chęć zapopieżenia izolacji pogańskiej Polski, umocnienie pozycji księcia jako pomazańca bożego, umocnienie jedności kraju i walka z tendencjami decentrlistycznymi, chęć usprawnienia administracji państwowej, która została wzmocniona przez wykształconych duchownych.
3 3 3