Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:09:56+01:00
X-ilosc uczniów w klasie IIa
0,6x-ilosc chłopców w klasie IIa
y-ilosc uczniow w klasie IIb
0,4y-ilosc chłopców w klasie IIb
x+y=55
0,6x+0,4y=27

i teraz rozwiazuje układ:
x=55-y
0,6(55-y)+ 0,4y=27
33-0,6y+0,4y=27
-0.2y=-6
y=30
x=55-30=25
IIb liczy 30 uczniów
11 4 11
2010-01-16T10:14:48+01:00
X - liczba uczniów IIa
y - liczba uczniów IIb
Liczba chłopców w klasach:
klasa II a - 60% z x = 0,6x
klasa II b - 40% z y = 0,4y

x + y = 55
0,6x + 0,4y = 27

x = 55 - y
0,6 * (55 - y) + 0,4y = 27

x = 55 - y
33 - 0,6y + 0,4y = 27

x = 55 - y
- 0,2y= - 6/: (-0,2)

x = 55 - y
y = 30

x = 55 - 30
y = 30

x = 25
y = 30

Spr
Liczba chłopców w obu klasach wynosi 27
60% z x = 0,6x = 0,6 * 25 = 15
40% z y = 0,4y = 0,4 * 40 = 12
15 + 12 = 27

Odp Klasa IIb liczy 30 uczniów


20 4 20