Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:08:03+01:00
Białka pokarmowe śa głównym składnikiem odżywczym. Stanowią podstawe budulcową naszego organizmu. Znajduja się w;
jajkach
pieczywie
ziemniakach
kaszach
Białka dzielimy na białka proste i złożone. Białka sa zbudowane z wielu cząstek zwanych aminokwasami. Natomiast organizm człowieka rozkłada pożywienie na pojedyńcze aminiokwasy.
Pokarmy które nie zawierają wszystkich potzrebnych do życia aminikwasów nazywamy pokarmami niepełnowartościowymi. A te które je zawierają pokarmami pełno wartościowymi
2 5 2
2010-01-16T10:20:18+01:00
Białka- są najbardziej złożonymi związkami organicznymi. W ich skład wchodzą prócz węgla, wodoru, i tlenu również siarka, fosfor, azot. Zbudowane są z aminokwasów. Wpływ na strukturę białek ma np. temperatura wysoka i niska ( wysoka powoduje denaturację).
Białka to przede wszystkim składnik budulcowy, stanowi 20% masy ciała- są materiałem budulcowym tkanek mięśniowych i nerwowych, wchodzą w skład krwi i hormonów. Ich niedobór powoduje zahamowanie wzrostu i rozwoju fizycznego oraz psychicznego, zmniejsza również odporność organizmu na choroby zakażne. Pobieramy je z pożywieniem w postaci białek roślinnych i zwierzęcych.