Władze dzielnicy przeznaczyły teren w kształcie prostokąta o szerokości 76m i powierzchni 73a pod zabudowę kortów tenisowych.
a) Jaką długość ma działka przeznaczona na korty?
b) Ile kortów można maksymalnie wybudować na tym terenie, jeżeli każdy zaplanowany kort wraz z jego otoczeniem jest prostokątem o wymiarach 37m na 19m?
c) Ile powierzchni placu pozostanie na wybudowanie ścieżek i miejsc rekreacyjnych?

Bardzo proszę o rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:07:29+01:00
P= 73a= 7300 m
a= 76m
b= ?
a)
76*b=7300
b= 7300:76 = około 96 m

b)
P powierzchni jednego kortu =
37m * 19m = 703 m^
7300:703= 10,3
Odp: Można maksymalnie wybudować 10 kortów

c)
10*703=7030
7300- 7030= 270 m
6 5 6
2010-01-16T14:15:35+01:00
A)149a
b)3
c)29

weług mnie tak to powinno być,ale nie jestem pewna
10 4 10