Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:24:17+01:00
W zadaniu jest tylko jedno pytanie: czy długości kroków mamy i Ewy są równe?

Można na nie odpowiedzieć bez żadnych wyliczeń: NIE, ponieważ długość kroku Ewy jest o 2,4 dm krótsza od kroku mamy.

W tym momencie mógłbym przerwać rozwiązanie, poniewać odpowiedziałem już na zadane pytanie.


Natomiast gdyby w zadaniu było pytanie: podaj długości kroków mamy i Ewy, to trzeba liczyć
x - długość kroku mamy (w cm)
y - długość kroku Ewy (w cm)

x = 24 + y
2x = 3y

Z pierwszego równania podstawiamy x do drugiego:
2(24 + y) = 3y
48 + 2y = 3y
48 = 3y - 2y
48 = y
x = 48 + 24 = 72

Odp. Długość kroku Ewy to 48cm, a mamy to 72cm
4 4 4
2010-01-16T10:44:13+01:00

x = 24 + y
2x = 3y

x=24+y
2(24 + y) = 3y

x=24+y
48 + 2y = 3y

x=24+y
2y-3y=-48

x=24+y
y=48

x = 48 + 24 = 72
y=48
x=72

krok mamy=72,krok Ewy=48
1 5 1