Odpowiedzi

2010-01-16T10:26:01+01:00
Longinus Podbipięta herbu Zerwikaptur – bohater Ogniem i mieczem Henryka Sienkiewicza.W chwili rozpoczęcia powieści, czyli w 1648, ma on około 45 lat.
12 2 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:29:43+01:00
To postac fikcyjna z ogniem i mieczem nalerzał do rodu zerwikaptur i złożył przysiege matce bozej ze dochowa czystosci do puki nie zetnie 3 glow wroga jednym cieciem swojego miecza.
podczas bitwy o zbaraż ruszyl przez wojska tatarskie i kozackie do krola zeby go powiadomic o polozeniu ksiecia wisnioweckiego jednak zginol zabity przez nieprzyjaciela
21 2 21