Odpowiedzi

2010-01-16T10:33:44+01:00
1Zespół dałna-dodatkowy chromosom w 21 parze (u osób chorych występuje niski wzrost, krępa budowa ciała, wąskie szparki oczne, zabórzenia rozwoju umysłowego)
2Zespół turnera-brak jednego chromosomu w 23 parze (jest to kobieta z uwstecznionymi jajnikami, bezpłodna)
3Zespół klinefera dodatkowy chromoson w 23 parze XXY
(mężczyzna mające pewne żeńskie cechy budowy oraz wpełni rozwinięte jądra.

Pozdrawiam:)
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:36:31+01:00
Hormon- Gruczoł- Niedoczynność - Nadczynność
a)Wazopresyna-Podwzgórze- moczówka prosta- brak

b) Hormon wzrostu- Przysadka mózgowa- U dzieci karłowatość-U dzieci gigantyzm, u dorosłych akromegalia

c)Melatonina-Szyszynka-opóźnienie dojrzewania płciowego, wcześniejsze dojrzewanie płciowe

d)tyroksyna-tarczyca-u dorosłych wole i obrzęki-ucucie gorąca i nadmierne pocenie się; choroba Basedowa

e)Parathormon-Przytarczyce- nieski poziom wapnia we krwi, nadmierna pobudliwość nerwowa-wysoki poziom wapnia we krwi, łamliwość kości

f)Insulina-Trzustka komórki β- cukrzyca typu I (insulinozależna)- niedobór glukozy we krwi(hipoglikemia)

g)Glikokortykoidy-Kora nadnercza-brak-obniżenie odporności

h)minerlaokortykoidy-kora nadnercza-choroba Addisona- choroba Cuchinga

i)Androgeny(testosteron)-jądra-wysoki głos, brak owłosienia twarzy, niemęska budowa ciałą, zaburzenia płodności-brak

j)estrogeny-jajniki-męska budowa ciała,zaburzenia popędu płciowego-brak

ostatnio się tego uczyłam na pamięć ;) więc na pewno to wszystko i jest dobre :P
9 4 9
2010-01-16T10:39:41+01:00
Niedobór hormonu wzrostu(somatotropiny)powoduje karłowatośc,nadmiar u dzieci gigantyzm,a u dorosłych akromegalię
Niedobór tyroksyny(hormon tarczycy) powoduje wola i obrzęki,nadmiar zaś powoduje nadmierne pocenie się
W trzustce niedobór powodujecukrzycę typu I,a nadmiar nirdobór cukru we krwi
Niedobór kortyzolu(nadnercza)powoduje obniżenie odporności
Niedobór testosteronu powoduje owłosienie twarzy,zaburzenia płodności,a niedobór estrogenów męską budowę ciała,zaburzenia popędu płciowego i płodności
10 4 10