Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T10:40:50+01:00
Nieuzbrojony
Proglotydy wypełnione zapłodnionymi jajami mają zdolność pełzania w kierunku odbytu, dziennie zazwyczaj 5-9. Jajo powstaje z komórki rozrodczej żeńskiej zapłodnionej w typie przez plemnik. Zarodek przekształca się w macicy w onkosferę z trzema parami haków oraz dwiema osłonkami embrionalnymi; bliższa, wewnętrzna z setek pałeczkowatych, promieniście ułożonych elementów i dalsza luźno utkana, gruba, zaopatrzona w filamenty na biegunach. Zewnętrzna łatwo odpada w środowisku zewnętrznym i zostaje embriofor – jajo inwazyjne. Larwa może rozwijać się w wielu gatunkach żywicieli pośrednich np. bydło. Z jaja inwazyjnego połkniętego przez żywiciela pośredniego uwalnia się onkosfera, która energicznymi ruchami haków embrionalnych toruje sobie drogę przez ścianę jelita cienkiego do naczyń krwionośnych i chłonnych i przeciska się przez naczynia włosowate osiedlając się ostatecznie przede wszystkim w mięśniach szkieletowych gdzie przekształcają się w drugie stadium larwalne ; wągier bydlęcy. Żywiciel wytwarza często wokół larwy osłonkę łącznotkankową, izolującą jego organizm od pasożyta. Cechuje się on długą przeżywalnością. Zarażenie następuje poprzez zjedzenie niedogotowanego mięsa z wągrem, który w jelicie cienkim po 2-3 miesiącach przekształcają się dojrzałego tasiemca nieuzbrojonego.

uzbrojony ma taki sam cykl. Żywicielem posednim jest świnia.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T10:42:42+01:00
Znajduje sie w odchodach ludzkich
pojawiaja sie larwy w jelitach swini
pojawiaja sie sztyleciki p przebija tkanke
przekształca sie w wagra
zaraza mięso wiprzowe
z wagra wyrastka główka tasiemca
wpina sie w jelito cienkie i rozmnaza sie
2 5 2
2010-01-16T10:43:17+01:00
Rozwój tasiemca jest złożony gdyż występuje w jego rozwoju żywiciel pośredni-trzoda chlewna i żywiciel ostateczny człowiek.

tyle co mam na ten temat :)
myślę że troszkę pomogłam:)
1 5 1