Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T11:34:36+01:00
Ośrodek przyspieszający pracę serca znajduje sie w czesci piersiowej rdzenia kregowego.
Dziala on za posrednictwem wlokien wspolczulnych, z zakończeń których pod wływem impulsow uwalniany jest neuroprzekaźnik - noradrenalina - przyspieszajacy czestosc skurczow serca.

Ośrodek zwalniający znajduje sie w rdzeniu przedłużonym. Wysyła on za posrednictwem włokien przywspolczulnych impulsy nerwowe, uwalniajace neuroprzekaźnik acetylocholinę - zwalniający pracę serca."

Jak sie nazywają , postaram sie dopisac później , bo musze zajrzeć do podręczników :)

Nie wiem czy chodzi Ci właśnie o te nazwy :
ARYTMIA - przyśpieszona praca serca
BRADYKARDIA - zwolniona praca serca
7 3 7
2010-01-16T14:24:57+01:00
Praca serca podlega kontroli układu nerwowego oraz odbywa się na drodze humoralnej. Istnieją dwa ośrodki regulujące pracę serca - przyspieszający i zwalniający.
Ośrodek przyspieszający pracę serca znajduje sie w czesci piersiowej rdzenia kregowego. Dziala on za posrednictwem wlokien wspolczulnych, z zakończeń których pod wływem impulsow uwalniany jest neuroprzekaźnik - noradrenalina - przyspieszajacy czestosc skurczow serca.
Osrodek zwalniajacy znajduje sie w rdzeniu przedłuzonym. Wysyła on za posrednictwem wlokien przywspolczulnych impulsy nerwowe, uwalniajace neuroprzekaźnik acetylocholinę - zwalniający pracę serca."
2 3 2