Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T14:37:52+01:00
Pan Tadeusz powinien znależć się w prawdziwym polskim domu,ponieważ jest to utwór patriotyczny, przedstawia świat dobry, jasny i swojski, opowiada o tęsknocie autora do kraju dzieciństwa, jest zwrotem do ojczyzny i ziemi przodków, a tematyka przypomina historię i budzi patriotyzm.
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:55:01+01:00
"Pan Tadeusz" zyskał sobie miano epopei narodowej, ponieważ podobnie jak wielkie epopeje starożytności, dawał szeroki obraz życia społeczeństwa, a losy bohaterów jednostkowych ukazywał na tle ważnych wydarzeń historycznych, w przełomowym dla narodu momencie dziejowym. Źródłem natchnienia dla niego są wspomnienia o dalekiej, tak bardzo umiłowanej ojczyźnie . Książka ta, jako epos, spełniła wielką rolę i każdy z nas powinien czuć się zobowiązany do jej przeczytania. Dziś otwieramy ją , bo dostarcza nam wiedzy o czasach, które minęły i daje wielu wskazówek. W momencie , gdy było napisane, stanowiło podporę dla Polaków w trudnych chwilach . Adam Mickiewicz pisząc " Pana Tadeusza" krzewił w Polakach wiarę na odzyskanie niepodległości . I dlatego moim zdaniem ,,Pan Tadeusz ‘’ powinien być w każdym polskim domu .
2 5 2