Odpowiedzi

2010-01-16T14:02:13+01:00
Wystarczy dodać np fenoloftaleinę, zasada sodowa zabarwi się na malinowo po dodaniu fenoloftaleiny, po dodaniu do alkoholu nie zmieni zabarwienia, możesz tak samo sprawdzić papierkiem wskaźnikowym, alkohol ma odczyn obojętny więc papierek będzie żółty, po zanurzeniu w zasadzie zmieni zabarwienie na zielono-niebieską. To najprostsze metody :) można oczywiście inaczej ale to byłoby trochę bardziej skomplikowane
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T14:32:24+01:00
Do każdej z próbówek dodajemy kilka kropel fenoloftaleiny.
W próbówce, w której znajduje się zasada będzie kolor malinowy (odczyn zasadowy), a w próbówce w której jest alkohol nie zmieni sie zabarwienie (odczyn obojętny).

:)
4 4 4