Balon wypełniono powietrzem i zmierzono jego obwód.Następnie
balon włożono do lodówki i pozostawiono go tam przez kilka minut.Po wyjęciu i powtórnym zmierzeniu obwodu balonu okazalo się że jest on mniejszy.Wyjaśnij wynik doświadczenia.

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T11:34:08+01:00
Odległość między cząsteczkami gazów są duże.W temperaturze pokojowej cząsteczki wykonują większe drgania niż w lodówce dlatego objętość zmniejszyła się.w mniejszych temperaturach wykonują mniejsze drgania
6 4 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T11:38:33+01:00
Ciała zbudowane są z cząsteczek, które są w ciągłym chaotycznym ruchu czyli cząsteczki posiadają energię kinetyczną. Jeżeli cząsteczki mają większe prędkości (objawia się to wyższą temperaturą) to mocniej się zderzają , odległości między nimi są większe i substancja zwiększa objętość.
W tym przypadku, kiedy balon zostanie włożony do lodówki, cząsteczki powietrza będą miały mniejszą energię kinetyczną a co za tym idzie mniejsze prędkości. Dlatego słabiej się ze sobą wtedy zderzają - odległości między nimi są mniejsze i powietrze ma mniejszą objętość czego wynikiem jest mniejsza średnica balonu
11 4 11