Odpowiedzi

2010-01-16T11:37:51+01:00
Poniewaz jest ich bardzo malo z powodu dlugiego rozmnarzania i wyrywania je kiedys przez ludzi aby palic je w piecu poniewaz to bylo tansze od wegla.
4 1 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T11:40:18+01:00
Kiedyś używano ich w medycynie wiec czesto je zrywano,co doprowadzilo do niemal całkowitego ich wyginięcia.

Dlatego by one całkowicie nie wyginęły objęto je ochroną.

6 2 6
2010-01-16T11:44:49+01:00
Ponieważ jest ich tylko 7 gatunków. A ponadto są zbierane jako rośliny dekoracyjne do ozdoby świątecznych stołów.Kiedyś były stosowane w medycynie jako środki wymiotne.Gdyby teraz nie były pod ochroną pewnie dalej były by używane w medycynie.Są roślinami występującymi tylko w niektórych miejscach-nie są one pospolite-stąd większa możliwość ich wytępienia.
3 5 3