Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T11:48:12+01:00
1.zróżnicowanie zasolenia: Do mórz wpada woda z rzeki dłatego woda w Morzach jest słodsza
2.Rózne temperatury wód powierzchniowych: od szerokości geograficznej
3.Różna przezroczystość: od ilości zwierząt żyjących w wodzie i od zanieczyszczeń
4.Zróżnicowana barwa: Od zawartości substancji moneralnych i żyjących tam roślin

Mysśle że pmogłem :)
5 4 5
2010-01-16T11:53:12+01:00
Zróżnicowane jest ponieważ do mórz wpływa wiele rzek które są przecież słodkie i sładzają morze np, w Bałtyku przez Wisłę zasolenie spadło do7%

Oceany są zaś połączone z jeziorami rzekami i lodowcami
Jeszcze oprócz tego czynnikiem, który wpływa na kolor jest zanieczyszczenie wód. Tam gdzie pływa mnóstwo tankowców woda będzie bardziej mętna. Np w Grecji koło wyspy Skiathos woda jest czysta i przez to ma kolor prześwitujący turkusowy. W wodzie widać każdy kawałek ciała. A w zmętnionej wodzie widzisz zamazany ciemniejszy obraz.
5 3 5
2010-01-16T12:48:35+01:00
Wpływ mają różne czynniki zasolenie, odległość od lądów, prądy morskie itd.
4 3 4