Puls życia 3
ćw. 5,6,8 str.35

5. Wyjaśnij, dlaczego bardzo trudno ustalić liczebność populacji sardynek w morzu i kleszczy w lesie.

6. Do podanych nazw organizmów dopisz właściwy typ ich rozmieszczenia w środowisku.
rzodkiewki -
antylopy gnu -
rusałki admirał -
pszczoły miodne -
żyto -
hieny -

8. W poniższych zdaniach skreśl błędne informacje.
Liczebność populacji jest stała / zmienna.
Imigracja to zmiana liczebności populacji poprzez przyłączanie się / odłączanie się organizmów.
Emigracja przyczynia się do zwiększenia / zmniejszenia liczebności populacji.
Potomstwo wydane na świat w określonym czasie ogranicza / zwiększa liczebność populacji.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-17T13:51:38+01:00
5. Trudno ustalić liczebność populacji sardynek w morzu i kleszczy w lesie, ponieważ zwierzęta te występują w ogromnych ilościach jak na tego rozmiaru ekosystemy, dodatkowo wciąż przemieszczają się z miejsca na miejsce, utrudniając dokładne policzenie. Nawet metodą określania liczebności na 1m2 powierzchni lasu czy na 1m3 wody morskiej nie da się wiele zdziałać, gdyż kleszcze są bardzo mało widoczne, a sardynki zwyczajnie uciekają, gdy próbuje się je złowić.

6.rzodkiewki - równomierne
antylopy gnu - skupiskowe
rusałki admirał - losowe
pszczoły miodne - skupiskowe
żyto - równomierne
hieny - skupiskowe

8. Liczebność populacji jest zmienna.
Imigracja to zmiana liczebności populacji poprzez przyłączanie się organizmów.
Emigracja przyczynia się do zmniejszenia liczebności populacji.
Potomstwo wydane na świat w określonym czasie zwiększa liczebność populacji.
15 4 15
2010-01-17T17:37:19+01:00
Zadanie 5
Ponieważ sardynki są małe,szybko się przemieszczają.Kleszcze są małe więc trudno je zobaczyć (To zadanie mam ołówkiem wiec nie wiem czy jest dobrze)

Zadanie 6
rzodkiewki-równomierne
antylopy gnu-skupiskowe
rusałki admirał-losowe
pszczoły miodne-skupiskowe
żyto-równomierne
hieny-skupiskowe

Zadanie 8
Skreśl w pierwszym stała. W drugi zdaniu skreśl odłączanie się. W trzecim zdaniu trzeba skreślić zwiększania a w zdaniu czwartym skreślamy ogranicza.
9 4 9