Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T12:33:31+01:00
Bok kwadratu to "a", a pole to a²... mamy więc:
P=a*a=a²

natomiast w naszym nowym przykładzie mamy, że:
(a-5cm)*(a-5cm)=a²-135cm²

rozwiążmy tą równość:
a²-5cm*a-5cm*a+25cm²=a²-135cm²

a² i a² się skracają więc mamy:
-10cm*a+25cm²=-135cm²
-10cm*a=-160cm² |:(-10cm)
a=16cm

sprawdzenie:
P=a*a=16cm*16cm=256cm²

a teraz czy się zmniejszy tak jak chcieliśmy:
P=(a-5cm)*(a-5cm)=11cm*11cm=121cm²

czyli dobrze bo zmniejszyło się o 135cm²... tak więc odpowiedzią jest, że bok kwadratu ma długość 16cm.
1 5 1
2010-01-16T12:35:20+01:00
Bok kwadratu to "a", a pole to a²... mamy więc:
P=a*a=a²

natomiast w naszym nowym przykładzie mamy, że:
(a-5cm)*(a-5cm)=a²-135cm²

rozwiążmy tą równość:
a²-5cm*a-5cm*a+25cm²=a²-135cm²

a² i a² się skracają więc mamy:
-10cm*a+25cm²=-135cm²
-10cm*a=-160cm² |:(-10cm)
a=16cm

sprawdzenie:
P=a*a=16cm*16cm=256cm²

a teraz czy się zmniejszy tak jak chcieliśmy:
P=(a-5cm)*(a-5cm)=11cm*11cm=121cm²

czyli dobrze bo zmniejszyło się o 135cm²... tak więc odpowiedzią jest, że bok kwadratu ma długość 16cm.
2 1 2