Odpowiedzi

2010-01-16T13:02:39+01:00
Budowa zewnętrzna korzenia.
korzeń ze wzgledu na budowę dzielimy na kilka stref.
najwyżej znajduje się strefa korzen bocznych, które dodatkowo utrzymują ziemie w podłożu. niżej najduje się strefa włośnikowa. w tej strefie jest pobierane najwięcej wody. niżej znajduje sie strefa wydłużania. jeszcze dalej głąb ziemi mieści sę stożek wzrostu osłonięty czapeczką
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T13:04:27+01:00
Budowa wewnętrzna korzenia:
W strefie włośnikowej tkanki są już w pełni wykształcone i układają się w charakterystyczne warstwy. Zewnętrzną warstwą korzenia tworzą przylegające do siebie komórki skórki. Wywarzają one włośniki które wrastają miedzy cząstki gleby. Ich delikatna budowa sprawia że często ulegają zniszczeniu. Dlatego w czasie wzrostu korzenia w miejscu starych włośników ciągle powstają nowe. Włośniki przekazują pobraną wodę do komórek kory pierwotnej. Z tamtą dociera ona do drewna, które transportuje ją do wyżej położnych organów. Naczynia drewna skupione w centrum korzenia w przekroju poprzecznym przypominają gwiazdę. Między jej ramionami znajdują się komórki łyka doprowadzające do korzenia substancje odżywcze.
Budowa zewnętrza korzenia utrzymuje roślinę w podłożu.
Elementy budowy zewnętrznej korzenia.:
-strefa korzeni bocznych
-strefa włośnikowa
-strefa wydłużenia
-stożek wzrostu
-czapeczka
1 5 1