1)Oblicz :
a)(-100)x8/25=
b)1 i 2 trzecie x(-6/25)=
c)(-2 i 2/5x(-3 i 3/4)=
d)(9,45)x0,28=
e)0,04x(-0,27)=
f)(-3,6)x 4/9=
g)(-2,1)x(-4 i 2/7)=

2)Poniżej zapisano sześć różnych liczb.Ile wśród nich jest liczb ujemnych ?

(3/7)do potęgi 5
10-(-2/3)
3 i 3/4x(-0,07)do potęgi 2
(-8)do potęgi 2 + (-1/3)do potęgi 3
(-3/11)x(-13/15)x0x(-11/17)


3)Co jest większe ?
a)suma dwóch liczb ujemnych czy iloczyn tych liczb.?
b)iloczyn czterech licz ujemnych czy liczba przeciwna tego iloczynu
c)iloczyn trzech liczb całkowitych ujemntych czy odwrotnosc tego iloczynu ?

3

Odpowiedzi

2010-01-16T12:40:44+01:00
2010-01-16T12:50:01+01:00
3.
a)iloczyn tych dwóch liczb
b)iloczyn czterech liczb ujemnych
c)odwrotność
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T16:40:46+01:00
A)(-100)x8/25=-32
b)1 i 2 trzecie x(-6/25)=-0,4
c)(-2 i 2/5x(-3 i 3/4)=9
d)(9,45)x0,28=2,64
e)0,04x(-0,27)=108/10000
f)(-3,6)x 4/9=-144/90
g)(-2,1)x(-4 i 2/7)=9

2.(3/7)do potęgi 5 dodatnia
10-(-2/3) dodatnia(bo - razy - daje +)
3 i 3/4x(-0,07)do potęgi 2 dodatnia
(-8)do potęgi 2 + (-1/3)do potęgi 3 dodatnia (64+(-1/27))
(-3/11)x(-13/15)x0x(-11/17) ujemna

czyli jedna będzie ujemna

3.iloczyn tych liczb
iloczyn czterech liczb ujemnych
odwrotnosc tego iloczynu


1 5 1