Macie jakiś pomysł na przypowieść (to coś takiego jak o synu marnotrawnym, ale ma być własna).??
Musi ona:
a) przedstawiać sytuację z życia;
b) mieć sens dosłowny i przenośny;
c) zawierać ważną naukę moralną.

PS: Plis, pomóżcie, to bardzo ważne. Jak wam sie będzie chciało to napiszcie a jeśli nie to podajcie jakiś konkretny pomysł.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T12:55:45+01:00

Hmm..
no więc przypowieść musi być pouczająca,
zawierać jakieś przesłanie.
Myślę że możesz np.
napisać o tym co nas otacza w życiu codziennym.
Np.o pomocy najpierw zacznij wstęp a później to rozwiń.
Ujmij że tyle ludzi oczekuje od ans pomocy jest wiele akcji charytatywnych i ludzie mają ogromne serca dzieląc się tym co sami posiadają.
Coś takiego ;p
Pięknie to poskładaj i masz przypowieść ;)
mam nadzieję że w jakiś sposób pomogłam ;*
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T12:56:22+01:00
Ja napisałam przypowieść o biedny człowieku, który aby ratować syna chorego na nowotwór zaczął kraść. Rodzina odwróciła się od niego, w zakładach pracy odmawiali, ponieważ miał małe dzieci, a żona nie żyła. Ostatecznie kiedy okradał człowieka średnio zamożnego został nakryty, tamten nie zawiadomił policji, tylko pomógł mu. Nauka moralna, w obecnych czasach na świecie żyje niewielu altruistów. Ludzie są zapatrzeni w siebie i nie widzą problemów innych.
3 2 3
2010-01-16T12:57:45+01:00
Możesz zrobić o tym ze w zyciu jest ważna rodzina i miłość...
że dla rodziny można zrobić wszystko bo to ona Cie wspiera i daje Ci siły do walki z przeciwnościami. Ale dzieki Bogu buduje sie ta miłość w tej rodzinie. no to moze być ta nauka
czyli c :D
jak bedziesz to pisac to wprowadzisz kilka przenosni i metefor i bedzie git
to by bylo b
a teraz a
mozesz napisac o rodzinie z problemem alkocholowym że np jest rodzina z 2 dzieci i np. ojciec albo matka naduzywa alkochol ale dzieki tej milosci i wsparciu wychodzi z tego
1 1 1