Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T13:05:24+01:00
Długości boków to 3m,4m,5m
a promień koła ma 2,5m
2010-01-16T13:06:14+01:00
X- oznaczam dlugos poku trojkata prostokatnego
z tresci zadania wynika ze dlugosci bokow trojkata sa odpowiednio kolejnymi liczbami czyli x , x+1 , x+2
obwod =12 czyli wyliczm x

12= x+x+1+x+2 =3x+3
3x= 9
x=3


przeciwprostokatna to najdluzszy bok trojkata prostokatnego zatem
x+2 = 3+2= 5
a promiej trojkata opisanego na trojkacie prostokatym ma srednice w formie przeciwprostokatnej trojkata , zatem
5 : 2 = 2,5

ODp. promiej tego okregu ma dlugosc 2,5 m
mam nadzieje ze jest zrozumiale i pomoglem ;]
1 5 1
2010-01-16T17:01:55+01:00
12 = x + x + 1 + x + 2 = 3x + 3
3x = 9
x = 3
x + 2 = 3 + 2 = 5
5 : 2 = 2,5
Odp.: Promień okregu ma długość 2,5 m .