Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T13:23:00+01:00
X - pierwsza liczba
y- druga liczba

x+y=64,8
x+1/2y=44,2 / (*-1)

x+y=64,8
-x-1/2y=-44,2

1/2y=20,6 /*2
y=41,2

x+41,2=64,8
x=64,8-41,2
x=23,6

x=23,6
y=41,2

Odp: Pierwsza liczba wynosci 23,6, druga 41,2



2010-01-16T13:25:14+01:00
Niech x i y oznaczają szukane liczby. Z treści zadania wynika następujący układ równań:
x+y=64,8 => y=64,8-x
(1/2)x+y=44,2 /*2
Rozważam drugie równanie tego układu:
x+2y=88,4, podstawiam y=64,8-x
x+2(64,8-x)=88,4
x+129,6-2x=88,4
x=41,2
stąd y=64,8-x=64,8-41,2=23,6

Szukane liczby to 41,2 oraz 23,6.

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T13:25:43+01:00
Liczba I - x , po zmniejszeniu 1/2x
Liczba II - y


( x+y = 64,8
( 1/2x + y = 44,2 /* (-2)

( x+y = 64,8
+
( -x -2y = -88.4
______________
-y = - 23,6 / *(-1)
y = 23,6

( x + y = 64,8
( y= 23,6

( x + 23,6 = 64,8 / - 23,6
( y= 23,6

( x= 41,2
( y = 23,6


Odp: Liczba x jest równa 41,2 a liczba y 23,6.