Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-16T13:41:05+01:00
1.
a) 3y-8=-5
3y=-5+8
3y=3 :3
y=1
Rozwiązaniem jest liczba 1.
b)5n+1=16
5n=16-1
5n=15 :5
n=3
Rozwiązanie jest liczba 3.

2.
a) 5x+9=2x+36
5x-2x=36-9
3x=27 /:3
x=9

Sprawdzenie : 5*9+9=2*9+36
45+9=18+36
54=54

b)12x+4=7x+14
12x-7x=14-4
5x=10 /:5
x=2

Sprawdzenie : 12*2+4=7*2+14
24+4=14+14
28=28

c)7t-17=6t-16
7t-6t=-16+17
t=1

Sprawdzenie : 7*1-17=6*1-16
7-17=6-16

d)23s-45=19s-39
23s-19s=-39+45
4s=6 /:4
s=1,5

Sprawdzenie : 23*1,5-45=19*1,5-39
34,5-45=28,5-39
-10,5=-10.5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-16T13:41:45+01:00
1a
3y-8=-5
3y=3
y=1

Odp: Rozwiązaniem jest liczba 1.

b
5n+1=16
5n=15
n=3

Odp: Rozwiązaniem jest liczba 3.

2a
5x+9=2x+36
5x=2x+27
3x=27
x=9

bo: 5*9+9=2*9+36
45+9=18+36
54=54

2b
12x+4=7x+14
12x=7x+10
5x=10
x=2

bo: 12*2+4=7*2+14
24+4=17+14
28=28

2c
7t-17=6t-16
7t=6t+1
1t=1

bo:7*1-17=6*1-16
7-17=6-16
-10=-10

2d
23s-45=19s-39
23s=19s+6
4s=6
s=1,5

bo: 23*1,5-45=19*1,5-39
34,5-45=28,5-39
-10,5=-10,5


Czekam na naj :P
4 4 4
2010-01-16T13:46:10+01:00
1. a) 3y-8=-5
3y=3|:3
y=1
b) 5n+1=16
5n=15 | :5
n=3
2. a) 5x+9=2x+36
5x-2x=36-9
3x=27 |:3
x=9
spr. 5*9+9=2*9+36
45+9=18+36
54=54

b)12x+4=7x+14
12x-7x=14-4
5x=10 |:5
x=2
spr. 12*2+4=7*2+14
24+4=14+14
28=28

c)7t-17=6t-16
7t-6t=-16+17
t=1
spr. 7*1-17=6*1-16
7-17=6-16
-10=-10

d)23s-45=19s-39
23s-19s=-39+45
4s=6s |:4
s=1,5
spr. 23*1,5 -45= 19*1,5-39
34,5-45= 28,5-39
-10,5= -10,5


liczę na naj. ;D
3 5 3